Tuossa jonakin päivänä radiosta kuuntelin uutisia ja ihmetyksen vallassa kuuntelin seuraavaa uutisointia: joku oli tehnyt kantelun S-ryhmän asiakasomistajapäivien tuotehinnoittelusta. Kyseisinä päivinähän kanta-asiakakortin omaavat saavat kivat edut kaikista tuotteista.
Kantelun aiheena oli ollut tuotteen lopullisen hinnan (alennuksen jälkeen) puuttuminen tuotteista. Tämä prosenttilasku on ollut tapetilla muutenkin viimeaikoina aika paljon.
Mikä asiassa minua sitten ihmetytti?? No se, että kuka ihme voi valittaa siitä, että saa alennusta?! Eikö riitä, että tietää saavansa 15% alennusta tuotteesta, josta joutuu seuraavalla viikolla maksamaan täyden hinnan? Eihän ole mahdollista, että tuon kokoisessa kaupparyhmittymässä hinnoitellaan tuotteet uudestaan muutavan päivän takia, jotta voidaan taas hinnoitella ne uudestaan kampanjan loputtua.
En keksi mitään syytä siihen, että joku haluaisi pilata kaikkien kanta-asiakkaiden edut tuolla tavalla pissimällä omaan nilkkaan, siksi olen vakuuttunut siitä, että kantelun takana on oltava kateellinen, kapuloita rattaisiin tökkivä kilpailija.
Toinen asia mikä ihmetyttää on "älä osta mitään"-päivä. Tällaisessa talouskurjuudessa sen pitäisi olla "osta vaikket tarvitsekaan"-päivä. Onneksi tuo alkuperäinen kampanja ei purrut ainakaan täällä Mäntsälässä :)
Onnea voittajalle!
6 vuotta sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti